Loading...
Αβοκάντο2018-03-31T14:10:43+00:00

Αβοκάντο

Αβοκάντο, μια υπερτροφή που περιέχει αντιοξειδωτικά, απαραίτητα λιπαρά οξέα, βιταμίνες και μέταλλα.

Το αβοκάντο, σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα φρούτα, περιέχει κυρίως λιπαρά και λιγότερους υδατάνθρακες. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ελαϊκό οξύ (μονοακόρεστο), φυτοστερόλες, ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα. Τα έλαια, που περιέχει είναι ευεργετικά για την καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος και του εγκεφάλου. Αυξάνουν την HDL χοληστερόλη, μειώνουν την LDL, κι έτσι τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Επίσης, το κάλιο που περιέχει, μειώνει την αρτηριακή πίεση.

Η μεγάλη του περιεκτικότητα σε έλαια βοηθά την απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών (Α, D, E, K), οπότε θα ήταν καλό να καταναλώνεται στο ίδιο γεύμα με τρόφιμα πλούσια σε αυτές τις βιταμίνες. Επιπλέον, βοηθά την μετατροπή του β-καροτένιου σε ενεργή βιταμίνη Α. Η βιταμίνη Κ που περιέχει, συμμετέχει στην απορρόφηση του ασβεστίου από τα οστά, μειώνοντας τον κίνδυνο οστεοπόρωσης.

Τα φυτοχημικά συστατικά που περιέχει (β-καροτένιο, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη) βρίσκονται στη πράσινη σάρκα του αβοκάντο, ακριβώς κάτω από τη φλούδα. Είναι σημαντικά για την υγεία των ματιών και μειώνουν τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας.

Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, αποτρέπει την δυσκοιλιότητα και μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Περιέχει φολικό οξύ, απαραίτητη βιταμίνη για την εγκυμοσύνη και φυσικό αντικαταθλιπτικό και αντικαρκινικό.

Προσθέστε το αβοκάντο στις σαλάτες σας. Δοκιμάστε το σαν άλειμμα σε ψωμί ολικής άλεσης στο πρωινό σας. Απολαύστε το σε γουακαμόλε ή smoothies σε συνδυασμό με μπανάνα, φράουλα, γάλα καρύδας και σπόρους.